Gemeente

Onze gemeente maakt deel uit van de Nederlands Gereformeerde Kerken, één van de kleinere kerkgenootschappen in Nederland. Op het moment zijn er 92 gemeenten met 73 dienstdoende predikanten. Van de ongeveer 31.000 leden zijn ca. 20.000 belijdend lid.

De Nederlands gereformeerde Kerk (locatie CCC) te Zwolle bestaat als zelfstandige gemeente vanaf 26 juni 1983.
Met de Christelijke Gereformeerde Kerk in Zwolle wordt, al ruim 25 jaar, op vele terreinen nauw samengewerkt.
Ook de samenwerking met de “andere” NGK in Zwolle (locatie Zuiderkerk) is weer hersteld. Op vele vlakken zijn we aan het ontdekken hoe we elkaar ten dienste kunnen zijn. Tot eer van onze God!
Verder streven wij ernaar om waar mogelijk samen te werken met andere Zwolse kerken, waar onder de Gereformeerd Vrijgemaakte Kerken, bijvoorbeeld door kanselruil.
Onze gemeente heeft een kleine 400 leden waarvan ongeveer 250 belijdende leden.

Op de lectuurtafel bij de ingang treft u ons mededelingenblad aan, waarin u o.a. kunt lezen wie er ’s morgens in de eredienst voorgaan en welke activiteiten er door de week plaatsvinden binnen de gemeente.
Ook kunt u er het laatst uitgekomen nummer van ons maandblad “In de Poort” vinden. Beide mag u meenemen naar huis om ze daar rustig door te lezen.

Identiteit gemeente

We zijn een gemeente die ernaar verlangt Lichaam van Christus te zijn door onderlinge betrokkenheid te laten zien en door maatschappelijk relevant te zijn. We doen dat onder andere door:

• Elkaar te stimuleren tot lofprijzing, aanbidding en gebed
  • Tijdens zondagse diensten en door de week inhoudelijke bijbelstudie/preken te hebben
  • Samen te komen in kringen die worden toegerust met onderwijs en pastoraat
  • Gastvrijheid te beoefenen
  • Getuige te zijn in en dienstbaar te zijn aan de wereld om ons heen.

We vatten dat samen in de slogan: Gods liefde ontvangen, ontdekken en uitdelen.

We werken dit uit in de volgende thema’s:

• Onderwijs/kringen
  • Kerkdiensten
  • Evangelisatie/zichtbaar zijn

Inlichtingen en informatie

Het CCC staat aan de Kamperweg 1, op de hoek met de Nieuwe Veerallee. Wij kerken elke zondagochtend in de aula van deze school.

We zijn daar door de week niet telefonisch bereikbaar. U kunt wel telefonisch contact opnemen met onze scriba: 06-43963114 of via scriba@ngk-ontmoeting.nl.
Post van buiten de gemeente wordt gericht aan: Postbus 51, 8000 AB Zwolle.

april 2024

zo ma di wo do vr za